Waarom krijg ik niet meer alle loonheffing terug?

Voorheen kreeg ik jaarlijks 100% van het ingehouden loonheffing terug. Voor dit jaar is dat niet het geval. Ik heb in 2011 1400€ verdiend, en 2000€ is aan loonheffing ingehouden. Ik krijg van de belastingdienst maar 550€ terug. How come?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.2K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
€1450 belasting over €1400 lijkt me inderdaad wat aan de hoge kant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja maar alle ingehouden loonheffing terugkrijgen is ook niet normaal volgens mij.
Of er is iets in de persoonlijke omstandigheden veranderd. Of er zijn 2 werkgevers, of de werkgever heeft nu of eerder niet de juiste inhoudingen gedaan.
Maar hoe dan ook, met de genoemde gegevens kan zelfs een belastingconsulent niet zeggen hoe dit komt. Ik zeg: ga hiermee naar iemand (belastingdienst , de belastingservice van de bond, personeelszaken)die er verstand van heeft en neem alle gegevens mee.

Antwoorden (2)

Met de door jou genoemde bedragen heb je dus €3400 als inkomen. Hiervan gaat naar de belasting:
AOW 17,90%
Anw 1,10%
AWBZ 12,15%
Belasting 1,85%
Totaal 33,80% ofwel ca €1100
Dit Hoef je niet helemaal te betalen. Er gaat een zgn. heffingskorting vanaf.
Hoe groot die voor jou is kun je opzoeken via
http://download.belastingdienst.nl/belastingdienst/docs/handboek_loonheffingen_2011_lh0221t11fd.pdf
pagina 258.
12 jaar geleden
U heeft in 2010 vast minder inkomsten gehad dan € 6500. Door de heffingskortingen kreeg u in dit jaar alle betaalde belasting terug.

We houden het erop dat u in 2011 niet € 1400 maar € 14.000 heeft verdiend. Ingehouden loonheffing: € 2000. Arbeidskorting circa € 741 (volgens tabel)
Het resultaat over 2011 wordt dan: € 108 teruggave.

Als bovenstaande gegevens ongeveer kloppen is de conclusie dus niet: waarom krijg ik zo weinig terug maar: waarom krijg ik zo veel terug !
fisbel
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fibel is een beetje helderziend?
Maar als hij gelijk heeft dan speldt HoiHoi777 ons wat op de mouw en dat vind ik niet eerlijk en ook niet aardig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is idd 14000€ ecxuses
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Namens hoihoi777 de plus voor helderziendheid van fisbel